GBR Renault 8 from 1968 (Adey) Rusty survivor

Broutart

❤️ Donateur
Messages
628
Réactions+
26
Localisation
Canada (Quebec)
Auto
  1. R8 Proto
  2. R1136 de 1970
nice project.
i done the same with a r8 Major 5 years ago.I called the thing the ratdini.
r8 Gordini look a like.1647 cc fuel injected.it is sold naw but still runing not fare from my house.
I saw all your videos on youtube.nice ratrod.
best regards

Screenshot_20230924-222944.png Screenshot_20240812-214254.png Screenshot_20241215-072038.png Screenshot_20240808-182111.png Screenshot_20230725-223135.png Screenshot_20240808-182124.png Screenshot_20230725-223120.png Screenshot_20240808-182059.png
 

Adey

Adrian
Habitué
Messages
104
Réactions+
53
Localisation
Royaume Uni (Gloucester)
Auto
  1. R1132 de 1968
@Broutart that is an awesome little project, bet it went well too. Thanks for watching on youtube (y)

J'ai réussi à prendre la voiture un peu et je l'ai utilisée pour le trajet du travail. Quelqu'un d'autre a eu une idée similaire, alors je me suis garé avec eux au travail pour quelques photos.

0b7fd9a4c611.jpg43e5620d3ca3.jpgbdf87486ec51.jpgd48879f73d70.jpg143de0508619.jpgf9cee6798665.jpg
 

Adey

Adrian
Habitué
Messages
104
Réactions+
53
Localisation
Royaume Uni (Gloucester)
Auto
  1. R1132 de 1968
Un ami est un excellent fabricant et ingénieur pour une entreprise de tuning GTR réputée. Avec les pièces de récupération que je possède, il a réussi à me fabriquer un collecteur d'échappement tubulaire pour la culasse à flux croisés. Ce n'est pas encore terminé, mais voici quelques photos.

IMG-20250415-WA0008.jpgIMG-20250415-WA0010.jpgIMG-20250415-WA0016.jpgIMG-20250416-WA0001.jpgIMG-20250416-WA0000.jpg
 

Adey

Adrian
Habitué
Messages
104
Réactions+
53
Localisation
Royaume Uni (Gloucester)
Auto
  1. R1132 de 1968
Ah oui, on va commencer avec un turbo, un crossflow et un carburateur R5 GTT. Je passerai peut-être à l'injection intégrale à l'avenir, mais il me faudra une boîte de vitesses plus robuste pour l'exploiter pleinement.
 

Phl

Philippe
❤️ Donateur
Messages
256
Réactions+
167
Localisation
92 Rueil (Hauts de Seine)
Auto
  1. A110 1600S de 1971
Un simple moteur de R5 Alpine turbo possède tous ces ingrédients parfaitement assemblés et bon marché me semble-t-il?
 

Adey

Adrian
Habitué
Messages
104
Réactions+
53
Localisation
Royaume Uni (Gloucester)
Auto
  1. R1132 de 1968
Adey, what do you think of my remark?
complete engines are harder to get hold of over here for a good price. I've not seen a complete running one available for a long while. I enjoy the "scrapyard" piecing together of bits I have around to make it work. A simple head swap on my current engine with a new cam is only a few hours work in reality. Having custom manifolds allows me to fit things neatly vs using the complete manifolds for the turbo, and then switching to a different fitment allows me a wider range of more modern turbochargers.

I've also got wind of some 5 speed casings and parts so I may have a stronger gearbox in the future

20250426_152606(0).jpg20250424_165427.jpgIMG-20250423-WA0002.jpgIMG-20250423-WA0004.jpg

PHOTO
Comment insérer vos photos ?
 

Broutart

❤️ Donateur
Messages
628
Réactions+
26
Localisation
Canada (Quebec)
Auto
  1. R8 Proto
  2. R1136 de 1970
Funny thing about that pump is that i got the same problème on my r8 with the SAME pump.
It s too hot in there.the plastic inpeller doesn t hold on the shaft.
i wen back to mecanical an i use it for priming pumpe only.
Also the pressure side nipple can fall out of the housing wen too hot.


même problème sur ma r8gordini.les palles de la pompe ce desolidarisent de l axe car trop chaud.
c est un mauvais produit et côté pression si c est trop chaud,le tube de sortie en pression tombe.
jetez ça aux poubelles.
 

Adey

Adrian
Habitué
Messages
104
Réactions+
53
Localisation
Royaume Uni (Gloucester)
Auto
  1. R1132 de 1968
Funny thing about that pump is that i got the same problème on my r8 with the SAME pump.
It s too hot in there.the plastic inpeller doesn t hold on the shaft.
i wen back to mecanical an i use it for priming pumpe only.
Also the pressure side nipple can fall out of the housing wen too hot.


même problème sur ma r8gordini.les palles de la pompe ce desolidarisent de l axe car trop chaud.
c est un mauvais produit et côté pression si c est trop chaud,le tube de sortie en pression tombe.
jetez ça aux poubelles.

thanks for sharing, thats a shame, will be switching to an electric pump at the front when the new fuel tank goes in
 
Haut